Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maakt de website van Promotique gebruik van cookies. We hebben recent ons cookiebeleid geüpdatet. Door onze website te bezoeken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Bekijk ons privacy- en cookiebeleid
Het is een plek waar allerlei soorten bedrijven, hoe groot of klein ook, de promotionele producten kunnen vinden die ze nodig hebben om hun bedrijf te promoten. Het is een onderdeel van Vistaprint, dus er is een breed aanbod, geen opzetkosten en al te bestellen vanaf 1 exemplaar.
Kan ik aanbiedingen van Vistaprint gebruiken op de website Promotique, en vice versa?
Op dit moment niet. De promocodes en aanbiedingen van de ene website zijn niet geldig op de andere website. In de details van de aanbiedingen lees je of de aanbieding geldig is voor bestellingen bij Vistaprint of Promotique.
Is er een minimum bestelhoeveelheid?
Of je nu 1 exemplaar wilt of 1000, bij ons zit je goed. Voor sommige producten geldt een minimum bestelhoeveelheid, maar van onze collectie zonder minimum kun je aanschaffen wat je nodig hebt. Kies het filter Geen minimum bestelhoeveelheid bovenin de productgallerij.
Wat is gegarandeerd goed?
Al onze producten zijn gegarandeerd goed. Niet tevreden? Dan lossen we dat op.
Wij staan voor de volle 100% achter onze producten. Dus als je niet geheel tevreden bent met je bestelling, dan zijn wij dat ook niet. Dan lossen we het voor je op. We bestellen je product opnieuw of geven je het volledige bedrag terug. Zelfs de bezorgkosten. Zo simpel is het. Meer informatie
Wat als ik niet tevreden ben met mijn bestelling?
Dan doen we er alles aan om het op te lossen. Als je niet 100% tevreden bent, neem dan contact op met onze Klantenservice via 020 - 708 35 12 en laat ons weten wat er aan de hand is. Dan drukken we je bestelling kosteloos opnieuw, krijg je winkeltegoed zodat je zelf een nieuwe bestelling kan plaatsen wanneer dat jou uitkomt, of geven we je je geld terug.
Kan ik mijn e-mail en wachtwoord van Vistaprint gebruiken om in te loggen?
Jazeker. Je kunt op beide websites op dezelfde manier inloggen.
Waar zijn mijn eerdere uploads van Vistaprint?
Onze klantenservice zet ze graag voor je over. Bel ons op 020 - 708 35 12 en we helpen je graag.
Waar kan ik mijn eerdere bestellingen bekijken?
Log in op je account op de website waar je ze geplaatst hebt. Ga naar www.promotique.nl to view your Promotional Products by Vistaprint orders, orom je bestellingen van Promotique te bekijken of naar vistaprint.nl om je bestellingen van Vistaprint te bekijken.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, je kunt je bestelling annuleren als die nog niet gedrukt is. Bel onze Klantenservice zo snel mogelijk 020 - 708 35 12 om te annuleren.
Kan ik details wijzigen in mijn bestelling?
Als je contact met ons opneemt voordat je bestelling is verwerkt, kunnen we alle wijzigingen doorvoeren die je maar wilt. Als je onze Klantenservice maar zo snel mogelijk belt op 020 - 708 35 12.
Hoe krijg ik een btw-factuur?
Als je een factuur nodig hebt, ga dan naar Mijn Account, selecteer Mijn bestellingen en klik op de link Btw-factuur boven het volgnummer in Verzonden artikelen. Als je hulp nodig hebt, kun je ook contact opnemen met onze klantenservice op 020 - 708 35 12.
Hoe krijg ik een btw-factuur?
Je btw-tarief is gebaseerd op het standaard btw-tarief in het land van je 'Bezorgadres'.
Voor bestellingen die in de volgende landen worden bezorgd, geldt een btw-tarief van 0% (als je een geldig btw-nummer hebt voor dat land waarin je bezorgt):
- België
- Spanje
- Finland
- Italië
- Portugal
- Zweden
- Slowakije
- Frankrijk
Als het btw-nummer ongeldig is of als het btw-veld leeg gelaten is, passen we het standaard btw-tarief van het bezorgland toe op basis van je 'Bezorgadres'.
We e-mailen je een factuur met het tarief en het bedrag van de in rekening gebrachte btw. Je kunt je factuur ook bekijken in het gedeelte Bestellingen van Mijn account.
Opmerking: het verstrekken van onjuiste btw-gegevens of het ontduiken van btw kan leiden tot administratieve of justitiële boetes of vervolging. Promotique verleent medewerking aan overheidsinstellingen, zoals verzoeken om aanvullende informatie om je btw-status te controleren of door je gegevens te delen in het geval van een onderzoek, voor zover wettelijk vereist of toegestaan is. Zie voor meer informatie ook ons privacy- en cookiebeleid.
Hoeveel kost verzending?
Verzendkosten variëren afhankelijk van de waarde van je bestelling en de verzendoptie die je kiest. Bekijk de tabel hieronder voor meer informatie.
Verzendkosten voor klanten in Nederland.
Totaalbedrag bestelling
Standaard verzending 10+ werkdagen (excl. btw)
Express verzending 5-6 werkdagen (excl. btw)
Bestellingen tot € 99,99
€ 4,12
€ 10,74
Bestellingen van € 100 - € 199,99
€ 4,95
€ 12,39
Bestellingen van € 200 - € 299,99
€ 6,60
€ 16,52
Bestellingen van € 300 - € 499,99
€ 8,26
€ 20,65
Bestellingen van € 500 - € 799,99
€ 16,52
€ 33,05
Bestellingen van € 800 of meer
€ 20,65
€ 41,31
* Express verzending is alleen beschikbaar voor bepaalde producten. Bekijk de collectie.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Normaal gesproken duurt het 10 werkdagen voordat je bestelling bezorgd wordt met standaard verzending (hoewel dit langer of korter kan zijn afhankelijk van of je product op voorraad is). Deze tijd wordt gebruikt om je ontwerp en eindproduct te controleren, om er zeker van te zijn dat alles in orde is. Hieronder zie je de hele reis van je bestelling, vanaf de website tot je voordeur.
1. Winkelwagentje
Kies je product, bewerk het en plaats je bestelling. We sturen je de details per e-mail, inclusief de verwachte levertijd.
2. Beoordeling
Onze ontwerpers zorgen ervoor dat je product er op zijn best uitziet. Als we iets moeten wijzigen, dan sturen we je een e-mail.
3. Productie
Nu maken we jouw product. De tijd hiervoor kan variëren afhankelijk van of het product op voorraad is.
4. Bezorging
We verzenden je product. We laten je weten wanneer het precies aankomt (en je kunt je bestelling volgen).
Op de betaalpagina kun je alle beschikbare verzendopties en de verwachte bezorgdatum voor je product(en) zien.
Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd?
Dat hangt af van je bestelling. Omdat we alle producten verzenden zodra ze klaar zijn, kan het zo zijn dat je de producten afzonderlijk ontvangt. Als je niet alle producten aantreft in je eerste pakket, kun je een ander pakket verwachten met daarin het product dat je nog verwacht. Je kunt alle volgnummers terugvinden in Mijn Account.
We kiezen de bezorger op basis van de producten die je hebt gekocht, je adres en de grootte en het gewicht van je bestelling. Hoewel deze optie nog niet beschikbaar is, werkt ons team er hard aan om verschillende bezorgopties aan te bieden.
Hoe weet ik of mijn bestelling is verstuurd?
Dat zullen we je vertellen! Als je bestelling wordt verstuurd, ontvang je een bevestigingse-mail met daarin de bezorgmethode, geschatte bezorgdatum en andere details waarmee je je bestelling kunt volgen (indien beschikbaar).
Naar welke landen versturen jullie producten?
We verzenden naar de meeste landen binnen de Europese Unie (EU), behalve naar de volgende landen:
• Hongarije
• Litouwen
• Roemenië
. Daarnaar verzenden we niet naar de volgende gebieden:
• de Aland eilanden (FI)
• Buesingen (DE)
• Campione (IT)
• de Canarische eilanden(ES)
• Ceuta (ES)
• de Faeröer eilanden(FO)
• Gibraltar (GB)
• Helgoland (DE)
• Livigno (IT)
• Melilla (ES)
• de Athos-berg (GR)
• Alle Europese overzeese gebieden
Is de productietijd inbegrepen bij de levertijd?
Ja, alle vermelde levertijden zijn inclusief de tijd die het duurt om je bestelling te printen en naar je te verzenden.
Zijn de bezorgtijden gegarandeerd?
Wanneer je een product aan je winkelwagentje toevoegt, vragen wij je om een levertijd te kiezen. We zullen je dan de verwachte bezorgdatum voor jouw product laten weten. Soms gooien slecht weer of vertragingen bij de bezorgdienst roet in het eten. Als je bestelling niet op tijd bij je is bezorgd, neem dan direct contact met ons op en we zullen onze uiterste best doen om het probleem op te lossen.
Kan ik ervoor kiezen om mijn eigen koeriersdienst of bezorgdienst te gebruiken?
Helaas is het door ons productieproces niet mogelijk om te voldoen aan speciale verzoeken voor de verzending.
Bezorgen jullie op Netherlands Army Post Offices (NAPO) of via de Militaire postorganisatie (MPO)?
Helaas bezorgen wij nog niet op militaire adressen, maar wij willen dat in de toekomst wel gaan doen.
Bezorgen jullie op postbusadressen?
Helaas bezorgen wij op dit moment nog niet op postbusadressen, maar we zijn op zoek naar een manier om dat in de toekomst wel te kunnen doen.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra jij je bestelling hebt geplaatst, kun jij je bestelling gemakkelijk volgen op de pagina "Bestelstatus". Zo doe je dat:
Log in op Mijn Account
Ga naar “Bestelstatus”
Bekijk de status van je bestelling. Als je bestelling is verzonden, kun je de bestelling volgen door op de volglink van de bezorgdienst te klikken (bijv. “Postnl: 123” of “GLS: ABCD1234”).
Krijg een update over wanneer je bestelling zal worden bezorgd.
Op welke manieren kan ik mijn product op maat maken?
Wij bieden verschillende technologieën om je product op maat te maken. De technologie die je kiest, hangt af van het product, de door jou gewenste afwerking en de gebruiksreden.
Om het makkelijker voor je te maken, hebben wij een gids voor je samengesteld zodat je de verschillende beschikbare technologieën met elkaar kunt vergelijken.
Ziet mijn product er precies zo uit als in het voorbeeld?
Ja, het voorbeeld geeft een betrouwbare weergave. Door onze vooruitstrevende technologie is het voorbeeld een zo identiek mogelijke weergave van het eindproduct. Heel af en toe kan er een kleine afwijking voorkomen, maar dit wordt opgepikt door een designer in het controleproces. We nemen contact met je op als er iets gewijzigd moet worden in je ontwerp.
Kan ik hulp krijgen bij het ontwerpen?
Ja. Bel onze Klantenservice op 020 - 708 35 12. De medewerkers zijn ontwerpexperts en kunnen je helpen met elke mogelijke vraag.
Hoe werkt jullie gratis ontwerpcontrole?
Onze professionele grafisch designers controleren je bestelling om er zeker van te zijn dat je product van de hoogst mogelijke kwaliteit zal zijn. Als er iets moet worden aangepast, sturen zij je een e-mail met een aantal oplossingen (meestal binnen 24 uur). Je kunt één van de oplossingen kiezen die wij aanbieden, of zelf een wijziging voorstellen. We kunnen je helpen met de opmaak, het verwijderen van tekst en achtergrond, borduurproblemen, lettertypes en meer. Houd er rekening mee dat het voor sommige printtechnologieën niet nodig is gecontroleerd te worden door een designer, omdat het voorbeeld exact overeenkomt met het eindproduct.
Welke bestandsformaten zijn geschikt om te uploaden?
Promotique ondersteunt diverse formaten voor geüploade ontwerpen:
Wat is “resolutie”? Welke resolutie moet mijn afbeelding/foto hebben om te uploaden?
Resolutie heeft te maken met het aantal stipjes per inch (dpi) of hoe gedetailleerd de afbeelding is. Een hogere resolutie betekent een gedetailleerdere afbeelding, maar ook een groter bestand en een langere uploadtijd. Voor de beste resultaten bij de meeste producten, zou je afbeelding of foto 300 dpi (stipjes per inch) moeten zijn bij de definitieve drukdimensies. Alleen de DPI-instellingen aanpassen in een grafisch programma, verbetert de resolutie niet.
We willen dat je tevreden bent met de Promotique. Als je niet zeker weet hoe je geüploade afbeelding eruit komt te zien als drukwerk, bel ons dan en dan kijken we er samen naar.
Wat is het verschil tussen CMYK en RGB?
Good question. Deze termen hoor je vaak in de druk- en grafische wereld, en het is belangrijk om het verschil te weten. CMYK (Cyaan, Magenta, Yellow (geel) en Key, oftewel zwart, zijn de kleuren die worden gebruikt bij het drukken. De term “key” wordt gebruikt in plaats van zwart omdat het eigenlijk een mix is van de cyaan, magenta en gele inkt; het “zwarte” resultaat kan licht verschillen per bedrijf. RGB (Rood, Groen en Blauw) zijn de kleuren die worden gebruikt om je bestand op je scherm weer te geven. Zwart wordt niet genoemd omdat zwart op je scherm alleen betekent dat er geen licht is. Een mix van groen, rood en blauw maakt samen wit.
Wat betekent dit voor mij?
Elk ontwerp dat je op je computer maakt, zou je in CMYK-modus moeten maken. Hierdoor zijn de kleuren die je op je scherm ziet vrijwel gelijk aan het bedrukte product. Als je je bestand maakt met RGB, dan kunnen de gedrukte kleuren licht afwijken: veel heldere kleuren op je scherm kunnen niet exact worden nagemaakt als drukwerk.
Veel digitale afbeeldingen zijn JPEG-bestanden, en die zijn bijna altijd in RGB.
Waarom zien sommige kleuren er anders uit als ze zijn gedrukt?
Er is niets vervelender dan online een product ontwerpen en er bij ontvangst achter komen dat de kleuren niet zijn zoals je wilde. Bij Promotique begrijpen we dat.
Wij maken gebruik van een hoogwaardige technologie, die de bedrukte kleuren (CMYK) zo veel mogelijk laat lijken op de kleuren op het scherm (RGB). We hebben ook strenge kwaliteitscontroles en hoge standaarden voor kleurcorrectie om te zorgen dat er zo weinig mogelijk verschil is, vooral bij bestellingen met maar 1 product.
We willen dat je 100% tevreden bent met je bestelling. Ben je dat niet, neem dan contact op en we lossen het op.